UGRÁS AZ OLDALRA

Kirándulás adatai

Csóványos túra Királyházáról Kiknek: gyakorlott túrázóknak
Hol: Királyháza
Mikor: Január, Február, Március, Április, Május, Június, Július, Augusztus, Szeptember, Október, November, December
Időigény: egész napos túra
Hossz: 14 km
Nehézség: Csóványos túra Királyházáról Csóványos túra Királyházáról Csóványos túra Királyházáról Csóványos túra Királyházáról Csóványos túra Királyházáról

Kirándulás leírása:

Királyháza parkolótól Kemence felé indulunk a műúton, majd arról balra letérve a zöld + jelzést követjük. Elérve a Bacsina-patakot rövid ideig amellett haladunk, majd elválva attól a Száraz-lápán keresztül felkapaszkodunk a meredek Nagy-Oros-bérc szélére, és a bércen, az Ördög-oldal felett Esztergályosig jutunk. Esztergályosról gyönyörű kilátás nyílik a Kemence-patakkal párhuzamos Hegyhátra. Utunkat a bükk uralta kalderán folytatva meghódítjuk a Magosfát (915 m), Három hányásnál a piros-zöld sávot követve pedig a Csóványoshoz (938 m) érünk. A Nyír-réti nyiladékon át (zöld sáv-piros Δ), majd a Marcika-utat követve visszatérünk a Három-hányásnál található piros sáv jelzésre. A Sasfészek-bércen a Nagy-Mánáig megyünk (szép kilátás), majd innen ereszkedünk a Rakottyás-patak völgyébe. A Tűzköves-forrásnál megpihenhetünk, majd visszatérünk Királyházára.