UGRÁS AZ OLDALRA

Mikor: Március, Április, Május, Június, Július, Augusztus, Szeptember, Október
Időigény: egész napos túra
Hossz: 13 km
Nehézség: Kemence - Salgó vár - Kemence Kemence - Salgó vár - Kemence Kemence - Salgó vár - Kemence Kemence - Salgó vár - Kemence Kemence - Salgó vár - Kemence

Kirándulás leírása:

Túránk első 4 km-es szakaszát Kemence és Feketevölgy között érdemes kisvasúttal megtenni. A Feketevölgy végállomástól induló Strázsa-hegyi Erdészeti Tanösvény zöld T jelzéséről Berecz Bertalan kopjafájánál áttérünk a piros □ jelzésre, melyről 300 m megtétele után a piros sáv jelzésen folytatjuk utunkat a Jancsi-hegyre. A tisztásról szép kilátás nyílik a Csarna-völgyre, a szemközti Godó-várra és a távoli Csóványosra. A Jancsi-hegy második tisztását elhagyva felérünk a bronzkori, sánccal védett, ma kőtengerrel körülvett településre. Innen a terepi viszonyok nehezednek, sokfelé kőgörgetegek, szikladarabok nehezítik a Holló-kő meghódítását. A Holló-kő sziklacsúcsainál kis pihenőt tartunk, és a gerincen tovább haladunk a Salgó-vár romjait őrző Vár-bérc felé. A Salgó-várat megkerüljük a piros sáv, majd a piros Δ jelzést követve, hogy a piros + jelzésen leereszkedhessünk az Aklok rétje felé. A börzsönyi kék sáv turistajelzést és a Mária-utat elérve Hamuház felé indulunk, és a Csarna-patak völgyén, az elmosott kisvasúti pálya mentén visszatérünk a Feketevölgy Panzióhoz, ahonnan kisvasúttal, vagy az aszfalt utat követve gyalogszerrel juthatunk vissza Kemencére.